onsdag 11 november 2009

På plats i Washington DC

Klockan 09.30 tisdag förmiddag köpte jag en biljett till Arlanda express. Klockan 02.30 onsdag natt klev jag in på hotellrummet i Washington DC. Det är dags för årets upplaga av OWASP AppSec i USA!

3 på natten (svensk tid) i ett hotellrum. Jag hade två val. Antingen sova (kändes väldigt aktuellt) eller leta efter OWASP-folket. Vis från tidigare konferenser så valde jag det senare. När man väl har börjat känna en community så finns det inget så givande som sociala träffar utanför programmet.

Jag hittade dem till slut i sportbaren, ca 20 personer varav jag kände hälften sen tidigare. Två öl senare har en av mina idéer blivit ett globalt förslag.

Under konferensen här i Washington kommer nämligen en draft för OWASP Top Ten 2010 presenteras. Sen ska den igenom två granskningsvändor innan den slutligen spikas. Min idé var att vi i OWASP Sweden ordnar en halv eller till och med en hel seminariekväll kring den nya topplistan och gemensamt ger vår feedback inför slutversionen. Tom Brennan i OWASPs styrelse gillade idén så mycket att han nu föreslagit att alla världens OWASP-chapter gör detsamma.

Under de närmsta tre dagarna kommer jag blogga från OWASP Summit och OWASP AppSec DC. Håll utkik.

Men nu blir det sova. Klockan är snart 6 svensk tid :/.

Inga kommentarer: