lördag 28 mars 2009

Dagstuhl Seminar: Web Application Security

Som jag nämnde på seminariekvällen i torsdags så har jag blivit inbjuden till slottet Dagstuhl och deras seminarievecka om säkerhet i webbapplikationer. Imorgon söndag flyger jag mot Frankfurt och tar mig sen ner mot Saarbrücken och Schloss Dagstuhl.

Vi blir ca 40 personer. Akademiska forskare från Stanford, University of Virginia, Georgia Institute of Technology, TU Hamburg-Harburg, Imperial College London, Chalmers med flera. Från näringslivet kommer forskare från IBM Watson Research, Microsoft Research, Google, Mozilla, SAP, AT&T Research ... och Omegapoint/OWASP Sweden!

Några av dem som kommer:
Fokus är på hur vi ska kunna säkra alla de applikationer och tjänster vi kommer vilja ha på webben framöver. Några exempel på seminarier vi kommer ha:
  • Security by Contract for web applications
  • Lightweight Self-Protecting JavaScript
  • Automatically Securing Distributed Web Applications Through Replicated Execution
  • 2020 Foresight: Web application security in 11 years
Jag kommer förstås blogga så gott jag kan. Så kom förbi under nästa vecka!

Inga kommentarer: