lördag 4 april 2009

Dagstuhl-seminariet slut


Volta-texten nedan var min sista bloggpost från Dagstuhl-veckan. Jag hade inte tid att sammanfatta fredagens seminarier förrän idag eftersom jag ville göra det mesta av de sista diskussionerna igår.

Hela veckan har varit superintressant och det har verkligen varit en förmån att få vara med. Deltagarna hade en grym koll på hur alla delar av tekniken funkar både när det gäller funktioner, attacker och skydd. Hade man en idé eller fundering kunde man få feedback inom några sekunder. Folk övertygade mig också att jag måste publicera min buffer overflow-testbädd så jag har lovat dem att fixa det inom en månad.

Men nu ska jag vila lite och sen tillbaka till mina konsultprojekt och planeringen av våra seminarier inom OWASP Sweden. Vi ses!

Inga kommentarer: